سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسا یک خوردن که مانع شود لذّت از خوردنیها را بردن . [نهج البلاغه]
پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی
آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی: خیال نکنیم اگر خشونت کنیم طرف مقا
  • نویسنده : وحید کاظم زاده قاضی جهانی:: 88/3/31:: 1:33 عصر
  • آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی:

    خیال نکنیم اگر خشونت کنیم طرف مقابل عقب‌نشینی می‌کند 

    آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی  

    نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری برداشت جناحی و گروهی از بیانات مقام معظم رهبری را خیانت به ولایت فقیه خواند و تاکید کرد: بیانات رهبری نظام سرنوشت ساز و گره گشا بود و نگرانی این است که بیانات مهم و سرنوشت ساز مقام معظم رهبری توسط گروه های مختلف سیاسی مصادره شود.

    آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی در گفتگو با خبرنگاران افزود: فرمایشات معظم له در نماز جمعه تهران در خصوص مسایل اخیر کشور کاملا شفاف، قاطع و همه جانبه بود و جای تحریف و برداشت یکسویه در آن باقی نمانده است.

    هاشم زاده هریسی اظهار داشت: رهبر معظم نظام در این سخنان، همه را مورد خطاب قرار داده و تکلیف مردم، نخبگان، کاندیداها و البته  بیشتر مسئولان نظام را مشخص کردند.

    آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی در عین حال با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در حکم پدر دلسوز ملت همواره در لحظات حساس وارد میدان شده اند و بی طرفانه و با مهر و محبت و دلسوزی آنها را رهنمون خواهد نمود ، گفت: بیانات رهبری به عنوان پدری مهربان و رهبری با وسعت دید فراخ مصلحت مردم و نظام را مشخص کرد و نباید هیچکس سود و منفعت خود را در این بیانات جستجو کند.

    این فقیه  و استاد برجسته حقوق هشدار داد: اگر گروه یا شخصی فرمایشات دیروز رهبر معظم انقلاب را به نفع خود مصادره کند بیشترین خیانت را به ولایت فقیه کرده است.

    آیت الله هریسی با بیان اینکه ولایت فقیه پایه و بنیان نظام شیعی است تاکید کرد: هرکس ولی فقیه را از عمومیت  ، جامعیت و اشراف بر تمام جوانب جامعه خارج کرده و به نفع جناحی خاص مصادره کند و این نوع برخورد با ولایت خیانت به ولایت است و به ولایت آسیب جدی می رساند و آن را از ملی بودن و جامعیت و همگانی بودن به جناحی بودن تنزل می دهد .

    وی مصادره رهنمودهای مقام معظم رهبری از سوی دو طرف را به نفع خود و علیه طرف مقابل عین حرکت در مسیر ضد ولایت فقیه عنوان نموده و افزود: گروه ها و جناح های سیاسی و همه اشخاص شایسته است که خود را فدای ولایت کنند نه ولایت را فدای خودشان .

    و ی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل باید طرف های درگیر و همه مردم مخصوصا طرف پیروز و مسئولان نظام از هر نوع برخورد خشونت بار و سخنان تحریک آمیز که بنزین ریختن بر آتش است اجتناب کنند  افزود: طرف های درگیر و همه مردم مخصوصا طرف پیروز و مسئولان نظام بایستی با برخوردها و گفتارهای محبت آمیز و منصفانه و عادلانه آب بر روی آتش بریزند و زمینه تحقق رهنمودهای رهبری و فصل الخطاب بودن آن را فراهم سازند به همین جهت مقام معظم رهبری در رهنمودهای جامع خویش منتقدین را به پیگیری مسئله از طریق مراجع زیربط توصیه نمود و مراجع قانونی را نیز به رسیدگی منصفانه و عادلانه و احقاق حق دستور داد و این راه چاره و راه حل این مشکل بزرگ است که متاسفانه در نظام اسلامی مان به وقوع پیوسته و زمینه سوء استفاده را برای دشمنان فراهم ساخته است.

    عضو دفتر مشاوران حقوقی نهاد ریاست جمهوری با تاکید اینکه این مسئله با خشونت بجایی نمی رسد ادامه داد:  خشونت خشونت می آفریند و تبدیل به عقده های روانی و اجتماعی می گردد و اگر در کوتاه مدت هم فروکش کند دوباره عودت کرده و منفجر می شود و پیوسته باید منتظر چنین حوادثی بوده و هزینه نماییم ولی از طریق محبت و گفتارهای محبت آمیز  و با تفاهم این مشکل به یاری خدا برای همیشه به آسانی حل خواهد گردید و رهنمودهای مقام معظم رهبری تحقق پیدا خواهد کرد و مصلحت نظام ، کشور اسلامی  و مصلحت ملت مان را پیش آورده  و این شقاق و خصومت  به وحدت  و محبت تبدیل خواهد شد  و اگر ما بخواهیم خدا هم کمک می کند و چنین خواهد بود و اگر ما نخواهیم با یکدیگر لجاجت کنیم خداوند نیز عنایت خودش را قطع می کند و باید منتظر حوادث بدتری باشیم امیدوارم که به یاری پروردگار با خیر و نیکی پایان پذیرد.

    دکتر هاشم زاده هریسی با بیان اینکه هرکس در وسع خود باید آب به این آتش بریزد گفت: خیال نکنیم اگر توپ و تشر زده و خشونت کنیم طرف مقابل عقب خواهد نشست.

    وی تندی و خشونت را موجب ایجاد نفاق، کینه و دشمنی دانست و افزود: تنها محبت است که محبت می آورد لذا نباید با اظهار نظرهای نسنجیده طرف مقابل را تحقیر و تخریب کنیم.

    آیت الله  هاشم زاده هریسی با هشدار در خصوص ادامه روند گذشته پس از بیانات رهبر معظم انقلاب افزود: اصل بر این است که تمام افراد و گروه های مختلف سیاسی اهداف و منافع خود را فدای نظام  و ولایت کنند.


    نظرات شما ()
    ---------------------------------------------------
    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی
    هاشم زاده هریسی:ولایت فقیه منصبی الهی است و از رای مردم مشروعیت
    طرفداران سرسخت نظارت در زمان حیات حضرت امام امروز مخالفان جدی ن
    قسمت نهایی مصاحبه خبرنگاران با حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاد
    قسمت سوم مصاحبه خبرنگاران با حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده
    مصاحبه خبرنگاران با حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی
    گشت ارشاد اگرحساب شده نباشد بهتر است که اصلا نباشد
    مسوولان نظام اعتماد را به جامعه برگردانند
    آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی: خیال نکنیم اگر خشونت کنیم طرف مقا
    بخشنامه اخیر رئیس سازمان ثبت درباره عندالاستطاعه شدن مهریه الزا
    آیت الله دکتر هاشم زاده هریسی : میرحسین موسوی دولت نجات ملی تش
    اولین قدم روحانیون برای جذب جوانان احترام گذاشتن و ارزش قائل شد
    نامه سرگشاده سفیران صلح به نخست وزیر ترکیه
    تقدیر موسسه بین المللی سفیران صلح از رئیس محترم جمهور در مساله غ
    نامه موسسه بین المللی سفیران صلح به بانکی مون دبیرکل سازمان ملل
    [همه عناوین(27)][عناوین آرشیوشده]
    ---------------------------------------------------
     RSS 
    خانه
    ایمیل
    شناسنامه
    مدیریت وبلاگ
    کل بازدید : 105867
    بازدید امروز : 0
    بازدید دیروز : 5
    ............. بایگانی.............
    زمستان 1386
    پاییز 1386
    تابستان 1386
    پاییز 1385
    تابستان 1385
    زمستان 1384
    پاییز 1384

    ..........حضور و غیاب ..........
    یــــاهـو
    ........... درباره خودم ..........
    پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی
    وحید کاظم زاده قاضی جهانی
    با عرض سلام و ادب از اینکه این وبلاگ را انتخاب نموده اید به خود می بالیم بنده وحید کاظم زاده قاضی جهانی متولد روز جمعه 14 آوریل 1978برابر با25 فروردین 1357 و دانشجوی سال آخر رشته مهندسی برق می باشم تاکنون سه مورد از کتب و نوشته های بنده به شرح زیر منتشر گردیده است: 1- اعتدال و میانه روی از دیدگاه اسلام 2- آیه های هدایت 3- قاضی جهان درگذر تاریخ از سال 1373 به روزنامه نگاری روی آورده و در نشریات زیر به قلم زنی مشغول بوده ام: ---- خبرنگار روزنامه مهدآزادی به مدت دو سال ---- از نویسندگان هیئت تحریریه هفته نامه میثاق ---- سردبیر ماهنامه دانشجویی صدای دانشجو ---- سردبیر ماهنامه قرآنی مشکوه ---- از نویسندگان هفته نامه ارزشها ---- از نویسندگان سرویس سیاسی روزنامه سراسری صدای عدالت ---- و دهها روزنامه و نشریه دیگر تاکنون در همایشهای مختلف صدها مقاله در عناوین مختلف ارائه کرده ام و در بیشتر آنها مفتخر به دریافت لوح تقدیر مقاله برگزیده شده ام. این وبلا گ دریچه ای برای معرفی آثار حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی می باشد.

    .......... لوگوی خودم ........
    پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله دکتر هاشم هاشم زاده هریسی
    .......لوگوی دوستان ........


















    ....... لینک دوستان .......
    کوثر
    ریحانه النبی ماهشهر

    ............آوای آشنا............

    ............. اشتراک.............
     
    ............ طراح قالب...........